" Eu sunt de aici si trebuie sa demonstrez ce se poate face intr-o tara unde se zice ca nu se poate face nimic "

marți

pentru tata, de toamna...

Tata, a mai venit o toamna
 
Tata, ne e dor de diminetile de toamna in care ne spuneai : "Sa va imbracati gros, s a facut frig!" A mai venit o toamna. Via din curte a ruginit cum n a mai ruginit parca niciodata! Ori poate mi se pare mie... Am facut niste poze prin gradina, apoi am fost la cimitir. Iar ti au furat tiganii oala de tabla de pe mormant si a trebuit sa aprindem lumanarile direct in pamant. A fost soare, frumos, au ars pana la ultimul strop de ceara! Se auzea si fluierul lui Ghita a lu' Scurtu cum doinea a jale... Ieri dimineata am fost la biserica! Am numarat scarile cu tanti batrana a lu' Lungu si m am uitat la ea cum suporta povara de atata amar de vreme. Are peste 90 de ani, i a ingropat pe toti ai ei pana la gineri si copii. Si urca in fiecare duminica si sarbatoare 81 de trepte. Si vine de departe. Si ea si mosul Milea, din ailalta parte de sat! In baston, cu pasi mici, mici si repezi. Se grabesc parca sa mai prinda portile Raiului deschise! Nu stiu de ce, dar am impresia ca pentru oamenii astia doi Raiul asteapta non stop. Mi a placut de ei cand povesteau in pridvor si am stat deoparte sa i ascult:
" Mai demult batranii mai luau un rachiu la parastase... Acum toti iau medicamente cu pumnu. Numa uite la ei cand trec pe langa femeile estea care le intind un desti de jinars pe fundul paharului. Toti zic ca nu pot bea ... Nici io nu mai poci bea, tot de aia. Iau niste bumbghi. Ii iau de gura la copchii. Ii iau ca sa mai am putere sa poci veni la biserica... ca tot Dumnezeu ii hal mai mare doctor"
Tata, am cules strugurii zilele astea. A mai venit o toamna in gradina fara tine...   E cumva mai pustie! Nu stiu cum. E cam acelasi sentiment ca atunci cand dupa 30 de ani de poarta vesnic deschisa, cand ai plecat ai inchis o putin, si acum, ori de cate ori ma intorc acasa, e incuiat! Si asta ma doare tare. Tata, azi ma imbrac gros, s a facut frig! Iar...



In rest, e destula lumina cat sa vad sa urc scarile:)

Un comentariu:

  1. Alina ti se spune si-alinare aduci pe lume! Domnul sa-ti dea si tie mangaiere, har si putere, sa duci mai departe-n zare, tot ce noua cu neputinta ne pare!
    Stii, de cateva zile nu fac decat sa te citesc, sa-ti aflu faptele si sa-ti numar roadele. Sunt fara suflare, cata forta am descoperit! De unde-ti vine?! Eu nici nu indraznesc sa visez ceea ce tu reusesti sa faci. Ma incearca o mare si neispravita neputinta. Mi-as dori sa te aflu intr-o zi...
    Cat mai sus sa tintesti cu inima, pana acolo, de unde-ti vin, de fapt, forta si seva. Mandra-i Mandra cu-asa mandra!
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere