" Eu sunt de aici si trebuie sa demonstrez ce se poate face intr-o tara unde se zice ca nu se poate face nimic "

sâmbătă

dupa oua...

De Pasti...
HRISTOS A INVIAT 

2010 (4 aprilie). Ouale sunt inca simbolul Pascal din Tara Fagarasului... Pe langa cozonaci si pita de casa, vin rosu din vita de peste curte, sarmale, miel ori salata de boeuf, gospodinele se intrec, care mai de care, in vopsit ouale. Traditional, in Mandra unii inca le fierb in foi de ceapa. Altii in frunze de urzici. Apoi le plimba prin casa pentru a le gasi locul "hal mai de cinste" :)

oua in "stramp". oua de casa invelite in "stramp" cu o frunza sau o floare presata pe el. fierte in foi de ceapa si apoi lustruite cu slanina. in Vinerea Mare. si am tras din butoaiele din beci si niste "vin de-a lu Imparatu" cum zice unchiu Ghita a lu Calugaru:). Vin din cel mai bun, de care facem in fiecare an cu sutele de litriii, pentru ca tata, Dumnezeu sa l odihneasca a "crescut" vita peste ambele curti si gradini.



copiii dupa oua


Georgiana Bera (a lu' Gheorghedidu) si Diana Cucu (a lu' Cuculetu din sus)... Si oua de toate culorile. Plus cate o oprire pentru a numara cate s-au spart pe drum, sau pentru a le ciocni pe cele gata sparte, la capetele ramase intacte:). Outfit urile: DIDI poarta un costumas rosu, camasuta alba cu volane si pantofi negri de lac, asociati cu traistuta tesuta de bunica ei. GEORGI e Hannah Montana din cap pana in picioare, cu un cosulet impletit de nuiele. Ochi verzi, soare si o bucurie curata in unisonul cu care deschid fiecare poarta:"Hriiiistooos a Inviiiaaaat!"




5 comentarii:

  1. ce frumoase sunt fetitele. si uite la ele, parca vin din doua povesti diferite. cea in rosu, fina, respectand traditia rochitei de pasti si a traistutei de oua, iar cealalta intruchiparea copilului modern:) frumoase. sa traiasca.
    niciuna nu are pantofiori rosii de lac ca pe vremea noastra. nu se mai "poarta" in zilele alea?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da...foarte frumos! Si ce scumpe sunt fetitele:). Uitandu-ma la pozele acestea,mi-am adus aminte de cand eram si eu mica...la fel,mergem dupa oua. Imi placea tare mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai intai am plans, apoi am ras, m-am bucurat enorm, am citit cu nesat... Doamne, am trait sa citesc despre locuri si lucruri pe care le stiu de zeci de ani. Sa citesc cu NESAT si cu drag, cu mare drag lucruri autentice, adevarate, curate. Cand merg in Mandra ma incarc pentru mult timp, respir adanc, as lua totul cu mine acolo unde nu am ceea ce acesti oameni au, tot ce isi doreste un roman. Dragoste, caldura, inima curata, cate sa mai scriu, cred k ar trebui sa scriu un comentariu amplu la tot ce am citit. Cateodata e bine sa scrii putzin si bun. Sunt mandra k autoarea este o MANDREANCA pe care o stiu de cand tropaia pe scarile blocului in care stau cu papucii mei de casa, avea cativa anisori. Sa nu uiti nimic din tot ce ai trait fata draga si sa-i cinstesti mereu pe mandreni. Du mai departe ce ai inceput, sa stie o lume intreaga despre MANDRA.

    RăspundețiȘtergere