" Eu sunt de aici si trebuie sa demonstrez ce se poate face intr-o tara unde se zice ca nu se poate face nimic "

duminică

fierarul potcovar...

potcoavele de catâr şi un neam apus de fierari


Alexandru Stângă - fierarul din Mândra

"Am potcovit vaci, bivoli, cai, măgari cu potcoava ca tocul la pantofi şi chiar papuci
Le fac la toţi ce le tribe, până oi mai putea! Când n-oi mai putea..."
Şi într-o zi n-a mai putut. Am rămas cu un mini film documentar despre o meserie, un atelier şi un om,  care azi nu mai sunt...
"Cînd n-oi mai putea, m-o va înlocui careva"...
Nu l-a mai înlocuit nimeni!




2 comentarii:

  1. Citesc blogul tau si imi dau seama, cu tristete, de cat de mult pierdem noi, cei din "Capitala", contactul cu traditiile, cu obiceiurile si cu frumusetea acestei tari minunate... Noi, oamenii grabiti, mereu in goana timpului, care stim doar supermarket si mall, uitam ca exista locuri de unde am plecat odata, uitam de oamenii de acolo, care ne-au influentat viata candva, in copilarie... Sunt din Bucuresti (si nu e o mandrie in asta), insa gandul meu umbla prin tara... Multumesc, Alina! Cand voi mai pleca intr-una din calatoriile mele prin tara, sigur voi trece si prin Mandra...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vezi, nici n-am stiut ca exista un fierar in Mandra. Fata Fii lu' Alexe.

    RăspundețiȘtergere